Oangenäm cykeltur

Jag gick för sent. Så jag fick lov att låna en cykel för att hinna ner till stan, sedan springa därifrån till cykelreparatören. Jag hann precis på sekunden innan han slog igen. Väl betalat och klart gav jag mig iväg till där jag lämnade den lånade cykeln. Jag har troligen ej gjort något jobbigare på länge. Jag fick cykla oerhört sakta med båda cyklarna, en som jag höll i ena handtaget. På min tillräckligt långa cykeltur kom jag på fall ett stort antal gånger och fick ta myckenheter av slag mot mitt skrev. Detta kommer jag aldrig att göra om.

 

Nu är jag slutligen hemma och tar det lugnt. Dock med ett antal besvärande tankar i hågkomst.

 


 


Jag ska inte behöva pina mig…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0