En underhållande dag på stan.

Jag vaknar och hinner endast höra en signal från mobilen. Jag trevar dåsigt efter den där den ligger på bordet. Blir aningen förvånad då klockan är 11 och min söt har ringt. Sömnigt ögnar jag igenom ett sms jag fått ifrån henne. ”Kom till stan snälla?? Jag ska va där tills ett”
Trött och nyvaken som jag var höll jag på att somna om, men jag hade inte hjärta nog att somna ifrån min söta, så jag pallrade mig upp och drack ett glas vatten och klädde på mig för att göra mig beredd på en kall cykeltur.

Jag var nog i stan cirka 11:50. Väl där gick jag på hemköp och köpte godis för att fördriva tiden. Min flicka och hennes vän hade inte anlänt ännu.

Jag anträffade mig själv i att sitta och stirra ner i min godispåse på apberget i avsmak och kände mig svagt illamående. Det var nog på grund av att jag inte ätit någonting till frukost. Så jag lade ifrån mig godispåsen och vägrade kolla på den.

Jag granskade klockan och märkte att den snart var ett. Tanken på att hon struntade i mig dök hastigt upp, men det skulle vara osannolikt. Jag skrev ett sms, och fick ett svar. Hon var på väg och uppmanade mig att jag skulle gå till vasaplan. Jag gick dit.

Ganska snart såg jag två välbekanta damer spatsera lagom dröjande emot mig. De höll varandras händer, och snart var vi tre personer på led raka vägen mot torget. De skulle kolla på olika saker lite här och var, så jag följde med vid deras sida. Det var angenämt må jag säga.

Efter en trivsam dag på stan med min älskade och hennes väninna så skiljdes vi alla åt på vasagatan då min söt skulle ta bussen hem. Vi kysstes farväl, sedan sällskapade jag hennes väninna till bussen och såg till att hon klev på välbehållen.

Nu var jag ensam och kunde i lugn och ro gå till min cykel som väntade på mig en bit bort. Jag drog ett sista andetag av stadsluften innan jag låste upp cykellåset och trampade iväg mot mitt hem.

 

 



 

 

 

Jag längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0